puntje van afkeer

foto[l]vanavond nog steeds weinig woorden. in het parool van vandaag het afschuwelijke verhaal van een turks gezin uit de diamantbuurt. het wordt naar turkije teruggestuurd, want het verblijft hier illegaal. broerlief van 17 is een relschopper en die moet weg. rest van het gezin ook maar meteen, hadden ze maar niet voor de illegaliteit moeten kiezen, aldus de ind-zegsman. moeder en twee zussen (waarvan de jongste van 9 in nederland is geboren) zijn radeloos. terug naar een plek die niet de hunne is.
De 79-jarige buurman is boos en voert actie. "Desnoods sturen ze hem alleen naar dat land". 
De keerzijde van de harde aanpak.

Ondertussen is vandaag een schreeuw gepresenteerd ter nagedachtenis aan de moord van 2 11 04. Treffend. Terechte winnaar. In mijn partijblad een ingezonden brief van iemand die zich ergert aan al die aandacht aan diezelfde gebeurtenis tegenover mijn trouwgebouw.
Daarom die schreeuw.
Verderop in het blad wordt de islam genoemd als mogelijke nieuwe inspiratiebron voor deze partij in verwarring. Waarom eigenlijk is me nog steeds niet duidelijk. Ik wil niet meer lid zijn van een partij die een godsdienst ziet als haar inspiratiebron. Ik laat me liever inspireren door de mens. Geen heilig boek, geen opgelegde interpretatie van dat wat buiten mij staat.
Ik kijk liever zelf. 

Opdat ik het verschil kan zien.

This entry was posted in oud-vkblog-2006-01. Bookmark the permalink.

5 Responses to puntje van afkeer

  1. Motek from Space says:

    welkom bij de wijzen! le chaim! (op het leven!)

  2. Theodora says:

    ga morgen mijn parooltje lezen. Van wie is de mooie muziek?

  3. sjaalman says:

    @ Theodora, de band heet Low, album: Trust.
    @ Motek, le chaim!

  4. Helena says:

    Goed dat je hieraan aandacht besteed!

  5. Isis Nedloni says:

    Krachtig verwoord…op het leven! Op de samenleving en bruggenbouwers die de spanningen ontspannen en leven leefbaarder maken…er blijft dan nog genoeg rottigheid over…tis zowiezo af en toe een zware klus….onrecht blijft onrecht…recht blijft recht en krom is krom…; )

Leave a Reply

