Verwijderd

fotoik probeer het maar weer eens. gisteren is mijn stukje met daarin een citaat van schunnig taalgebruik (dat slechts diende ter illustratie van al het vuil dat tegen ayaan hirsi ali wordt gespuid)door de gedachtenpolitie van de volkskrant verwijderd. het zal wel. ik pas me wel aan, je kunt met mij alle kanten op. nu maar kijken hoe lang dit logje weer blijft staan. dan is er de journalist gj bogaerts die )… een hekel heeft aan nomen nescio’s en als ik het zo lees met tegenzin het papieren tijdperk heeft verlaten en problemen heeft met de manier waarop mensen op internet met elkaar omgaan. NN? zoiets deden we vroeger in de krant ook niet. Het devies: strijd met open vizier, vooral als je het over politiek hebt! Welk een nonsens. Eduard Douwes Dekker schreef zijn Max Havelaar onder het pseudoniem Multatuli (‘ik heb veel (leed) gedragen’). Een van de personages in dat boek was Sjaalman, de veelschrijver, in feite een ander pseudoniem van Douwes Dekker. Wellicht bekend is Multatuli’s opvatting over religie. Deze deel ik. Waarom zou ik dan niet zijn alter ego mogen delen?

This entry was posted in oud-vkblog-2005-11. Bookmark the permalink.

One Response to Verwijderd

  1. Ron Schoof says:

    Als ik het goed begrijp ben je bang voor de repressie van je baas, de overheid?
    Ik dacht dat we inmiddels wel wat verder waren gekomen.
    Ik treur om je en ik zal voor je bidden.

Leave a Reply

