de Lach

fotoMet de woorden ”Weg met de angst, kies voor hoop. Voor een leven in vrijheid." maakte Mokums’ burgervader Cohen zich vanochtend onsterfelijk op de plek waar een jaar geleden Theo is geveld. Ikzelf geloof niet zo in hoop. Het is zo passief. Ik zou zeggen ”kies voor een leven in vrijheid. ” Of ”lach je angst weg en voel je vrij”, zoiets. Een lach overwint uiteindelijk alles. Het ondergraaft autoriteit. Ook die van Allah, de imam, de djelleba, de chador of de burququq, (en voor hen die mij van racisme betichten:) ook die van de dominee de rabbijn en van onze vriend de MP, de Mieremets en heel dat stelletje onvolgroeide zakke(n)wassers dat elkaar onder de ogen van onze kinderen naar de andere wereld helpt. 2 november is de dag van de Lach.

This entry was posted in oud-vkblog-2005-11. Bookmark the permalink.

One Response to de Lach

  1. JH says:

    Dat lijkt me een vet plan.
    Daar kan ik mij helemaal in vinden.
    Je kunt in principe overal om lachen vind ik.
    Kom eens langs op devrolijkeatheist.web-log.nl als je zin hebt.
    We hebben heel wat af te lachen!
    groetjes van een vrolijke atheist!
    p.s. succes met jou site

Leave a Reply

