Dagboek van een zondaar 11-10

fotoVolgens mijn vrienden (of in ieder geval zij die zeggen op de een of andere manier in emotioneel positieve zin verwant aan of met mij te zijn) ben ik onzeker en té direct. Het lullige daarvan is dat ik dat ook vind. Ik kies niet, maar scheld wel de huid vol van de man die de keuze vervolgens voor mij maakt, u herkent het? Mooi. Vandaag een school uitgezocht voor mijn oudste dochtertje. Kom je bij zo’n hoofdmeester die orde en netheid propageert. Regelmaat en Ruimte. Verderop wordt een kind heftig in elkaar geslagen op 10 meter afstand van een in oppervlakkig gesprek geraakte soapie met een vers PABO-diploma op zak. Op een school iets verderop heerste de Anarchie. Op zo’n school beleefde ik mijn glorietijd. Ik vraag me af of onze complexe prinses zich hier thuisvoelt. Ze is in alles anders dan ik. Een bezoek aan de lekkeredingenbakker dan maar? Een rondje speeltuin? Het verveelt me. School heeft niet alleen voor Prinses een magische klank. Ik kan niet wachten.

This entry was posted in oud-vkblog-2005-10. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

